maart 28, 2024

Jaaroverzicht (1): beste series

Het jaar 2018 is bijna ten einde en het is tijd om de balans op te maken. Bij Annette zag ik verschillende jaaroverzichten. Dat vond ik zo’n leuk idee dat ik besloot om ook op deze manier inzicht te geven in mijn leesjaar. Eind vorig jaar besloot ik een reading challenge van 50 boeken te maken. Uiteindelijk las ik zestig boeken. Het overzicht van vandaag: de beste series die ik dit jaar heb gelezen.

The Darkest Minds – Alexandra Bracken
De Overlevenden las ik in februari en ik was blown away. Toch las ik de rest van de serie pas deze maand uit. Ruby, Liam, Chubs en Zu zijn bewonderenswaardige personages in een wereld die zo verpest is door IAAN. Dit is een goede dystopische serie.
7587803728_IMG_0740
The Lunar Chronicles – Marissa Meyer
Een spannende futuristische hertelling van Assepoester, Roodkapje, Rapunzel en Sneeuwwitje. Meyer heeft het verhaal mooi rond weten te krijgen: ieder boek komt er een nieuw hoofdpersonage bij. De boeken zijn dik, maar het voelt niet overbodig. Het verhaal vanuit Levana is heel interessant. Daardoor begrijp je die vrouw beter. Je krijgt zelfs een beetje sympathie voor haar. Alle Sterren is een leuke afsluiting van de serie waarin je leest hoe het nu gaat met Cinder, Scarlet, Cress en Winter.
The 100 – Kass Morgan
Vooral de eerste twee boeken vond ik erg leuk. Honderd gevangen worden naar de aarde gestuurd om te kijken of het weer bewoonbaar is. Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende personages. Ze zijn allemaal gevangen om verschillende redenen. In het begin wil je doorlezen om erachter te komen welke misdaad zij hebben begaan. Ook was deze serie een eye-opener: we moeten zuinig zijn op onze aarde. Want in de wereld van De 100 wil je zelf niet leven.
Wat waren jouw beste series dit jaar?

4 gedachten over “Jaaroverzicht (1): beste series